Selasa, 17 Ogos 2010

Memasak…Lelaki..dan Perempuan…

KALAU ikut zaman nenek dulu-dulu...orang pompuan tak pandai masak tersangat-sangat la kurang standardnya..silap aribulan...boleh kena reject dengan bakal mak pak mertua...dan para lelaki-lelaki macho pulak mesti gagah perkasa berkerja serta ringan tulang tak ketinggalan jugak hensem menjadi markah tambahan (apa lagi kalo kaya berjuta-juta lemon). Tapi bila arus zaman berubah… …seolah-olah turut mengubah keadaan…macam iklan berita harian..dunia dah berubah..zaman dah maju…huhuu…sekarang nih…bukan nak cakap pompuan tak reti memasak…dan lelaki yang terer memasak adalah sesuatu yang janggal…tapi tu la kan..kebolehan memasak nih bukan suma orang ada…kalo macam saya…nak masak kari pun terkial-kial menggodek Tanya pacik gugel…(aiyoh…para bakal mak pak mertua..saya cuba menambah skill masakan okeyh~)… maka dengan itu…untuk menutup tirai pada malam ini…saya sajikan incek-incek..sedara-sedari dengan cubaan kari ayam perisa ikan yang saya dah buat awal pagi semalam…walaupun tanpa pengawasan mak (yang dah tido menunggu sahur..) … mak saya cakap…cukup segala rasa..warghahahahah…boleh la kan…kali nih secukup rasa..lain kali..sesedap rasa pulak… SEKIAN…



Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Nota: Hanya ahli blog ini sahaja yang boleh mencatat ulasan.